sestdiena, 2012. gada 14. jūlijs

Par cik $$$ un kādus sociālos tīklus nelieto "pētījumos"


Par šo "Pētījums"u http://krizdabz.lv/statistika-2/cik-biezi-un-kadus-socialos-tiklus-lieto-latvija/ arī twitterī aizsākas kaujinieciskas diskusijas.

Iesākumam, daži twitercitāti:





Izrādās, ka digitālo aģentūru cilvēki, kas pašlabuma dēļ maina uzskatus, kļūst par nodevējiem u. tml. un citi Poļi uzskata, ka YouTube ir arī sociālais tīkls. Ja YouTube ir sociālais tīkls, tad mans blogs arī tāds ir. Protams, ja daudz dzer, pīpē un murgo un visu beigas sajauc, tad arī YouTube mazliet ierakstās sociālo tīklu klubiņā.

YouTube es varētu definēt aptuveni šādi:

YouTube ir video koplietošanas tīmekļa (interneta) vietne ar sociālās tīklošanas pazīmēm.

Jāatzīmē, ka es domāju sociālo tīklu internetā, nevis Social network.
Patiesībā, “sociālais tīkls” nav īsti labs termins. Akadēmiķu piedāvātie sabiedriskā tīklošanās un sabiedrisko sakaru veidošanas vietne ir saprotamāki, bet nav tautā iegājušies, jeb “sociālais tīkls” ir digitālo aģentūru cilvēku, kas pašlabuma dēļ maina uzskatus, kļūst par nodevējiem u. tml. un citiem PRpistiem uzspiests .
Kaut kur internetā pamanīju šādu, īsu un kodolīgu, definīciju angliski: YouTube is a social site in a limited way.


Šajā sāgā galvu sajauca kaut kādu "speciālistu" pilnīgi aplams "pētījums" ar nosaukumu “Sociālo mediju lietojums Latvijā”, kura apakšvirsraksts bija “sociālo tīklu lietošanas biežums”. Ja nebūtu apakšvirsraksta, tad varētu saprast YouTube atrašanos "pētījumā", bet tad tur notiek vēl lielāks reliņisms (bezsakarīgs teksts, tekstu sakulšana, diletantisms. Vai arī es tādu valodu nesaprotu un neieteiktu arī citiem), jo

Classification of social media

Social media technologies take on many different forms including magazines, Internet forums, weblogs, social blogs, microblogging, wikis, social networks, podcasts, photographs or pictures, video, rating and social bookmarking. ...
http://en.wikipedia.org/wiki/Social_media

"Speciālisti" Māris Reliņš, Laura Lasmane un varbūt vēl vesels bars ar kartona urbējiem savā "pētījumā" mēģina izbīdīt kaut kādas mazpazīstamas mājaslapas reklāmu ar nosaukumu burbulis.lv

"Pētījumā" parādās Odnoklassniki, bet nav pieminēts VK (VKontakte), kas ir populāraks par Odnoklassniki. Nav ņemti vera mūsu valsts krievvalodīgie, kas praktiski nelieto draugiem.lv un vairāk atrodas Runetā, un tādā garā un tā ilgi.
Kaut kas ļoti mazvērtīgs, nekvalitatīvs, ne pētījums!

Kāda, iespējamais, blats mediju aģentūrās dod iespēju kaut ko ļoti mazvērtīgu un nekvalitatīvu izplatīt tālāk.

Starp citu, es krāju reliņismus, #relinisms (bezsakarīgs teksts, tekstu sakulšana, bezsakars, diletantisms. Vai arī es tādu valodu nesaprotu un neieteiktu arī citiem), piemēram, bezsakara teksti: .

Turpinot par tēmu, šeit būs dati no varenās Wikipedias:

«ВКонтакте» — крупнейшая в Рунете социальная сеть, второй по популярности сайт на территории Белоруссии, третий — на Украине, шестой — в Казахстане, 60-й — в мире. ...

Рост количества зарегистрированных пользователей ВКонтакте (млн. чел.)

http://ru.wikipedia.org/wiki/ВКонтакте

List of social networking websites - Wikipedia, the free encyclopedia

List of virtual communities with more than 100 million users - Wikipedia, the free encyclopedia

Nobeigumā korektāks infografiks, bet ne par Latviju.
“User Activity Comparison Of Popular Social Networking Sites” (Infografiks. 2012-05-02):

User Activity Comparison Of Popular Social Networking Sites
Infographic by- GO-Gulf.com Web Design Company
55096709492717636128504025660048687280

3 komentāri:

  1. Man vairāk ticās, ka nevis džeki centās ko iereklamēt, bet vnk sanāca pārpratums ar to YouTube iebāšanu "soc tīklu" kategorijā. Jo ja mēs vēsu galvu padomājam, ko arī Tu te ierakstīji - YouTube ir sociālais mēdijs, nevis tīkls! Un strīds atrisināts :)

    AtbildētDzēst
  2. Varētu nokritizēt arī nobeiguma infografiku, kurā nav, piemēram, weibo.com.

    Lielākoties šie "pētījumi" veidoti pēc autoru ierobežotās sapratnes līmeņa ļoti knapa budžeta apstākļos. Nebrīnīšos, ka pusi budžeta sastādīja infografika zīmēšana, bet aptaujas anketas izstrāde, pati aptaujāšana un rezultātu analīze bija nebūtiskākā "pētījuma" daļa.

    Rezultātā nav jabrīnās, ka redzam YouTube pie "sociālajiem tīkliem" (pavirši izstrādāta aptaujas anketa) un kaut kādu burbuli virs Vkontakte, One.lv vai LiveJournal (PR vai nereprezentatīva izlase).

    AtbildētDzēst
  3. Vai twitter ir sociālais mēdijs ? http://www.theverge.com/2012/1/31/2761917/opinion-twitter-is-not-a-social-network

    AtbildētDzēst

Jūsu komentārs tiks nosūtīts mājas lapas administratoram, līdz apstiprināšanai tas var nebūt pieejams šī bloga publiskajā daļā.