piektdiena, 2006. gada 1. septembris

Tāpatvien

Arnolds man spēlēja ģitāru pa Skype. Es nepaspēju ierakstīt.
Nez kurš būtu lielaks autortiesību pārkāpums-
Es ierakstu dziesmu un saglabaju uz Arnolda servera mp3 formātā
vai es ierakstu kaut kādu `savu dziesmu` un saglabaju uz Arnolda servera mp3 formātā?
Tas bija liriskais ievads.
Es uzskatu, ka autortiesību likumi un padarīšanas būtu pilnībā pārskatāmas gandrīz līdz pat atcelšanai.
Vēl man galvas dienaskārtībā bija doma par e-parakstu.
Vecais jautajums -
Jā tiek nokopēts elektoniski parakstīts dokuments, tad kurš no tiem ir kopija?
Tas tev nav dabas dvīnis, bet datora radīts dvīnis, kur ir iespējams, ka datņu datumi un visi citi platumi ir identiski.
Tad vel mazliek jaunaks vecais jautajums -
Ja vienlaicīgi tiek parakstīti divi identiski dokumenti ar to elektronisko parakstu, tad kurš ir kopija?
Te it kā varētu `šūt klāt`, ka katrs dokuments ir pats par sevi atsevišķs, bet ja nu tas otrs ir radies parakstītājam nezinot?
Paraktu atslēgas arī var kopēt.
Kamēr vēl karsts varētu paspēt interneta nopublicēt vienīgo unikalo vērtīgo elektoniski parakstīto dokumentu vai kādu bildi piemēram.
Nē nu nav jau tik vienkārši, bet stāsts par atšķirību starp dvīņiem paliek.

5509670949271763612163063805619505913

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru

Jūsu komentārs tiks nosūtīts mājas lapas administratoram, līdz apstiprināšanai tas var nebūt pieejams šī bloga publiskajā daļā.